У прагненні зберегти постійних клієнтів та залучити нових, багато пивних закладів намагаються виявити максимальну креативність. Це може виявлятися у різних рекламних акціях, видачі клубних карток тощо. Однак, не рідко, найбільш ефективним рішенням стає зміна підходу до обслуговування клієнта. І в цьому напрямі все більшої популярності набувають системи пивного самообслуговування, що дозволяють влаштувати гарне застілля, що не залежить від розторопності бармена та офіціантів пивного бару або ресторану.
Суть системи самостійного обслуговування в пивних барах чи ресторанах полягає у можливості клієнта самостійно налити собі потрібну кількість напою, не вдаючись до послуг офіціанта чи бармена. Процес доступу до хмільного напою може бути здійснений двома способами:
- використовуючи, так звані, пивні стінки самообслуговування, із встановленими вряд кранами, з різними сортами пива, за допомогою яких кожен бажаючий може наповнити келих хмільного напою. Таке рішення може підійти для закладів, які мають невелику площу. При цьому його ефективність може бути більшою, ніж у ресторанах великих розмірів і з традиційною формою обслуговування;
- шляхом встановлення пивних колон на столиках, яких підводиться пивопровод, один чи кілька сортів пива. Кількість сортів, що подаються, відповідає і число кранів на колоні. Звичайно, що ці комплекси наділяються ефективною системою охолодження.
Система оплати під час використання пивного самообслуговування
Традиційна форма обслуговування клієнтів, передбачає оплату послуг, за отримані літри пива, через офіціанта чи бармена. Однак, пивне самообслуговування передбачає мінімум контактів з обслуговуючим персоналом, тому оплата відбувається за іншою схемою.
Пивна колона самообслуговування оснащується:
- електронним запірним клапаном, офіціантом, що відкривається і закривається, або, дистанційно, барменом;
- датчиком потоку, що веде облік споживаного пива;
- дисплеєм, на який виводиться вся інформація про випиті літри та їх вартість.
На початку застілля, електронний клапан відкривається, а після закінчення – закривається, після чого виконується розрахунок.
Оплата, використання системи пивного самообслуговування в Україні (настільної пивної колони або стіни) може здійснюватися за допомогою RFID-браслету або спеціальної електронної карти закладу, на яку попередньо кладеться потрібна сума.